fredag 17 februari 2012

Virkad Charleston hatt 30-talet!






Här är resultatet av mitt försök att virka en charleston 30-tals hatt! Vad tycks? Först gjorde jag den i gammelrosa/vinrött men den blev för stor då jag måste att ha fått en ytterst liten ökning antal maskor utöver vad det skulle vara. När jag sen envisades att göra om den så var det roligare att få göra den i en annan färg!

Jag känner mig nöjd och frågan är om jag kommer trivas i att använda hatt? Vågar jag?

Borde jag virka en svart blomma och fästa på sidan av hatten? Jag funderar på om det kan

vara fint, lite som pricken över i:et eller vad tror ni?

(mönstret till denna att är svarta fåret 855 men jag gjorde om det lite. Jag skippade sista ökningsvarvet och sen gjorde jag inte brettet på hatten fullt så brett som mönstret beskriver).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar