tisdag 9 oktober 2012

Målade om kryddhyllan


Målade om min tråkiga kryddhylla trots att jag vet att teak va poppis på 50-talet. Tycker det blev mkt finare med vitt! Då syns mina gamla burkar bättre också. På loppis i sommar hittade jag den lilla burken med vaniljsocker som står längst ned i hyllan brevis den blå-gula burken till höger. Jag upptäckte att det luktade vanilj om burken, då berättade mannen som ägde loppmarknaden att det var vaniljsocker kvar i burken från tiden då de sålde såna burkar. Någon har sparat den lille burken i massor med år och det luktar lika gott fortfarande, otroligt. Tidigare i sommras så fann jag en kaffe gevalia plåtburk oöppnad med vakum förpackat kaffe från 1969!! Den var för dyr men det var kul när det berättades om burken på den loppmarknaden. det går säkert att använda det kaffet om man skulle vilja det. Antikt kaffe... haha inte ofta det dricks av det i våra hem kan jag tänka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar