onsdag 2 januari 2013

Gör ett eget mönster...

Nu är julen och nyår förbi. Vi har haft det fint i jul med mycket snö presenter god mat och trevligt sällskap. Precis innan nyår blev jag sjuk och fick åka till sjukhuset det var mindre roligt men efter alla omständigheter så mår jag nu bra igen. Akut inflammation på sköldkörteln var det.
Jag firade nyår med flera vänner, vi var 25st och hade en super rolig dag kväll och natt! Mycket skratt blev det =)

Nu är det 2013 och jag börjar på ett nytt projekt! Håller på att skriva ett egent virkmönster och hoppas att det ska gå vägen! Min vision är att få det till ett mönster på både svenska och engelska. Jag Virkar ju en hel del efter amerikanska och engelska mönster annars också så då vore det roligt att kunna erbjuda mönstret på båda språken.
Det ska bli en baby mössa som liknar den mössa som jag bara finner i stickning när jag letar. Babymössa med "fantomenstil" brukar jag säga. Den går ner lite i pannan. Finns inte i virkat och jag kan inte sticka tyvärr. Så just nu använder jag min fantasi kan man säga. Kanske har tagit mig vatten över huvudet, det visar sig!

Vi får väl se hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar