onsdag 29 maj 2013

Många bollar!

Nu har jag snurrat in mig i flera olika projekt så det kan sluta hur som helst tror jag. Sommarhattarna till tvillingarna är klara och levererade.. check! En sommarhatt till som planerat är klar sånär på en pytteliten detalj..check! MEN... Jag virkar nu en pippitröja (i andra färger) till min dotter och garnet tog slut! Finns inte att köpa i butiker då det utgått ur sortiment. Många timmar ligger bakom den halvfärdiga tröjan så jag bara VÄGRAR att repa upp! Funderade på att göra om den till en babyfilt men hade tur och fick tag i ett företag på nätet som hade fyra nystan kvar!! Jag beställde dem direkt och hoppas att det kommer att räcka.

Två fina mönster på dopklänningar har jag fått tag i varav jag till slut valde en dopklänning i vintagestil som jag tänker börja med. Jakten på garnet som ska vara till den startade för någon vecka sedan och igår hittade jag det på en butik någonstans i närheten av Borås mycket tack vare internet! Det är nu beställt och skickas  i veckan!

Hemma i korgen ligger också en påbörjad vit liten kofta till baby 6 månader som jag skulle pyssla med i väntan på alla garner! Hum... jag har alltså minst 3 projekt som pågår när alla garner kommer. Undra vilket som blir klart först och vilket som måste vänta på bättre tider? Ibland skulle man vara bläckfisk med åtta armar.

Två timmar pysslade jag och min pappas sambo igår kväll med ett virkmönster på en speciell ros som hennes kund inte förstod. Det var ett krångligt mönster och damen behövde råd. Det tog två timmar att lösa men man lär sig nått nytt varje dag minsann =) Hoppas hon blev glad över resultatet.

Något underbart hände igår när jag tog en cykeltur i det soliga vädret. Jag hittade en liten butik med garner som jag inte visste fanns i vår stad. De har bara öppet på Tisdagar så man kan säga att jag hade tur. Ännu mer tur hade jag när jag fann en hörna med garner som de reade ut. 5st nystan för 50kr! (mjukt babygarn) Jag frossade i olika pastellfärger, rosa, mintgrön, vitt... you name it! Trampade hem med en full kasse hängandes på mitt cykelstyre. Här ska virkas tills fingrarna blöder.. haha...

Ska tillägga att denna soliga dag så hann jag cykla ända ut till min kolonistuga och klippa gräset, självklart så hade jag min virkning med mig i ryggsäcken. Ibland är livet bara så ljuvligt eller hur?

Nä nu står det att plikten kallar på min riktiga arbetsplats på agendan så.. på återseende där ute! (har ju även ett arbete på sjukhuset att sköta )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar