onsdag 3 juli 2013

Nu är lilla gröna koftan klar MEN...

Nu är tröjan klar! Av restgarner blev det ett helt kit, vantar tossor och mössa!
Den var tänkt till en kille som ska få sin första bebis MEN jag vet inte om det blir
en pojke eller flicka så därför gjorde jag den i grönt. Tänkte att den skulle passa båda sorter
MEN nu vet jag inte hur jag ska göra för tre personer i min omgivning tycker att
modellen är "flickig". Jag vågar inte ge bort den i present ifall den blivande pappan
tycker samma sak! Jag vill ju inte fråga honom när det är en present. Är den flickig? Kan en pojke ha en sådan tröja? Hjälp!

Nyfödd till en månad kan jag tro när jag gissar storlek.
Virkad i minicryl från kinna textil med 2,5 nål. Mössan
virkad med nål 3, tossor och vantar likaså.

Äntligen har jag hittat olika knappar till dopklänningen som ska virkas!
Hittade även en vacker fjäril och tre stycken små Swavroski diamanter. Det är
en rysk diamant som jag tror skulle vara fin i mitten av en ros. Vi får se hur jag
gör när tiden är inne för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar